Rok wydania: 2007-10-31 Ilość stron: 276 Oprawa: twarda Format: 396 x 330 mm
To the baby boomers of the world, professional baseball means the 1960s and 70s. Growing up near a city with three major league teams, editor Eric Kroll lived and breathed the Giants at the Polo Grounds, the New York Yankees at Yankee Stadium, and the Brooklyn Bums (Dodgers) at Ebbets Field. "What did Willie Mays do last night? How about the Duke? And the golden boy, Mickey Mantle? Was that a thunderous strikeout last night or what?"All this flavor and juice were captured on film by the premier sports photographer of this generation, Neil Leifer. Professional baseball for those two decades belongs to Neil. In 1960, at age 17, Neil had the human drive to match his new Nikon motor drive and he was on his way. With gumption and an eye for the decisive moment in baseball, the baby-faced kid from Manhattan's lower east side was soon selling his baseball photos to "Sports Illustrated" and later, working for "Life" and still later, staff photographer for "Time" magazine.This superb collection of images reflects the total access Neil had to the players on the field, in the dugout, and in the locker room. All the pathos, elation, disappointment, and celebration are etched upon the faces of the ball players and mercurial fans. Neil and his camera never sat still. He is up in the nosebleed section of the grand stands in Yankee Stadium, in the ceiling of the Astrodome in Houston, or in a helicopter high above. Many of the old stadiums he photographed are gone, replaced by modern convenient structures to ease and increase commerce.From the 1960 World Series between the Yankees and the Pirates, decided in the 9th inning of the 7th game by a Bill Mazeroski home run, to the 1977 World Series between the Yankees and the Los Angeles Dodgers, Neil Leifer never stopped shooting. Who won the games isn't important - it's how the game was played. The blood, sweat, and grace. It's all about the game, and Neil Leifer's photographs create a topographical map to the very heart and soul of baseball.Featuring about 300 photos, the book is divided into three chapters: on the beauty of baseball, on the heros of baseball (such as Roberto Clemente, Mickey Mantle, and pitcher Sandy Koufax), and on the World Series. Text includes an introduction by a preeminent baseball writer and an essay by Neil Leifer. To sustain a lively energy, the captions are all written by a seasoned radio announcer.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Always active
Analytical cookies
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Advertising cookies
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Our website uses Google services such as Google Analytics and Google Ads. To learn more about how Google uses data from our website, please review Google's privacy policy and terms.
Sending advertising-related data
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Google personalized ads
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.