Kategorie

Przeczytaj opinie klientów

Płatności online

Visa


dotpay
Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem
przeprowadzane są za pośrednictwem
Centrum Rozliczeniowego Dotpay

Cash Bill 



D
ostawa GRATIS przy zamówieniu powyżej 600zł i dokonaniu płtności

Przesyłki




kurier ups


Certyfikaty

SSL

Kontakt

Masz pytania? Porozmawiaj z nami on-line lub  tel 602 395  051
ggDział obsługi klienta (2927414)

TEATRALNE DOŚWIADCZENIE WILHELMA MEISTRA

Producent: Wydawnictwo;PWST
Dostępność:
Jest Jest
Czas realizacji: 3-10 dni roboczych
  • Autor: Tomasz Kubikowski
  • ISBN: 978-83-927763-9-0
  • szt.
    Cena netto: 28,57 zł 30,00 zł

    Tomasz Kubikowski
    TEATRALNE
    DOŚWIADCZENIE
    WILHELMA

     

    „Lata nauki Wilhelma Meistra” Goethego są w Polsce zupełnie nieznane. Tomasz Kubikowski proponuje autorską lekturę pisanego przez sześćdziesiąt lat arcydzieła. Książka jest szczegółową analizą i interpretacją „Lat nauki” jako najważniejszej i najobszerniejszej wypowiedzi Goethego na temat teatru, jego miejsca w kulturze. Kubikowski śledzi zawarte w powieści formy i przejawy zarówno teatru, jak i szeroko pojętej performatywności ludzkiego życia. Brawurowo dowodzi, że  w „Wilhelmie Meistrze” możemy widzieć nie tylko jeden z najważniejszych w erze nowoczesnej traktatów o teatrze, ale też podstawowy, powstały u zarania manifest „zwrotu performatywnego” w kulturze europejskiej.



    Teatralne doświadczenie Wilhelma Meistra to najnowsza
    książka Tomasza Kubikowskiego, która ukazała się nakładem
    Akademii Teatralnej. Książka poświęcona jest
    szczegółowej analizie i interpretacji „Lat nauki Wilhelma
    Meistra” Johanna Wolfganga Goethego jako najważniejszej
    i najobszerniejszej wypowiedzi tego autora na temat
    teatru, jego miejscu w kulturze i w ludzkim życiu. Pisany
    przez ponad pół wieku, Wilhelm Meister jest drugim obok
    Fausta najważniejszym dziełem Goethego, po części jego duchową autobiografią. Jest to też założycielskie
    dzieło gatunku Bildungsroman, jak również późniejszego gatunku powieści drogi.
    W Polsce arcydzieło pozostaje jednak zupełnie nieznane; wydane raz tylko sto trzydzieści lat
    temu w niepełnej formie i niedobrym przekładzie, doczekało się dotąd tylko jednej rodzimej
    pracy krytyczno-popularyzatorskiej (Odyseja wychowania Marii Janion i Marii Żmigrodzkiej).
    Skoro prześledzi się i wyłowi objęte Goetheańską narracją formy i przejawy zarówno teatru,
    jak i szeroko pojętej performatywności ludzkiego życia, można w Wilhelmie Meistrze dostrzec
    nie tylko jeden z najważniejszych w erze nowoczesnej traktatów o teatrze, ale też i podstawowy,
    powstały u zarania manifest „zwrotu performatywnego” w kulturze europejskiej.
    Książka Tomasza Kubikowskiego próbuje naprawić pewien bolesny defekt kultury polskiej,
    jakim jest chroniczna płytkość recepcji dzieł obcych.
    Lech Sokół
    Mamy oto ważną książkę o teatrze, sięgającą poprzez Goethego istoty zjawiska.
    Jarosław Komorowski

    Tomasz Kubikowski
    Teatrolog, performatyk, profesor Akademii Teatralnej w Warszawie i kierownik literacki Teatru Narodowego.
    Autor książek: Siedem bytów teatralnych (1994) i Reguła Nibelunga (2004), dramatu Nauka o barwach (1999),
    recenzji, esejów i reportaży. Tłumacz książek m. in. Richarda Schechnera i Jona McKenziego.